woensdag 23 december 2015

Eurosonic 2016 De vooruitblik

Zoals elk jaar luister ik alle bandjes van Eurosonic af om te bepalen waar ik heen ga. Al dat werk deel ik graag met jullie, zodat jullie met wat meer gemak de leuke bandjes vinden. Nou is muziek een kwestie van smaak en dit lijstje is dus mijn smaak. Die is vrij breed, maar keel schrapende metal en hip hoppende Kraantje Pappie klonen vallen daar niet in. Ook huldig ik het principe dat muziek met instrumenten gemaakt moet worden, dus ben ik geen fan van knoppen draaiende DJ's/producers. Dance en techno zijn niet aan mij besteed. Maar er blijft nog genoeg over.
Ik hanteer een punten systeem, waarbij naast punten ook sterren uitgedeeld worden. Hoe meer sterren hoe hoger de waardering.

Categorie 1:
Acts die ik in principe wil  zien. Het zijn er natuurlijk te veel. Met de sterren geef ik de urgentie aan. Het zijn bands die volgens mij iets unieks hebben. Een eigen sound, een goede stem. Ze zijn beloftevol. Wie wil er nou niet in een kleine zaal bij de volgende Adele staan?

Categorie 2:
De lastigste categorie. Net geen 1 maar waarschijnlijk best wel goed. Ook hier zul je je waarschijnlijk prima vermaken.

Categorie 3:
Er zijn bands waarvan je thuis geen CD opzet, maar die live best de moeite waard zijn. Die krijgen een 3. Het kan ook zijn dat het zulke gekkigheid is dat je niet het hele optreden wilt blijven, maar het toch even gezien wilt hebben.

Categorie 4:
Bands die wel aardig zijn, maar nog net iets missen. Waarschijnlijk heb je het na 3 nummers wel gezien.

Categorie 5:
Wil ik nog niet dood gevonden worden.

Om het puzzelen gemakkelijker te maken heb ik een overzicht met alle tijden en locaties gemaakt. Ook zijn er aparte lijsten per dag op tijd.
Overzicht met tijden en locaties

Wil je toch graag zelf even luisteren, dan kun je alle categorie 1 bands in deze spotify lijst luisteren. Van elke band 2 nummers. Spotify

Veel plezier en maak vooral je eigen route. Maak eens een praatje met de artiest na afloop van het concert. Dat vinden ze leuk. Eurosonic is voor hen vaak ook een sprong in het diepe.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten