donderdag 28 december 2017

Wat gaat 2018 ons brengen?

In de tijd van het jaar dat iedereen achteruit kijkt, kijk ik alvast vooruit naar 2018. Welke bandjes moet je het komende jaar in de gaten houden en gaan zien, voordat ze alleen nog maar in de Ziggodome te zien zijn.

Sigrid
De Noorse Sigrid gaat in 2018 zeker doorbreken. Ze is nu al genomineerd voor een flink aantal talentenprijzen en gaat denk ik deze zomer nog meer grote festivals doen. Haar muziek doet het ook  prima op de radio, dus als haar manager het niet verprutst, dan wordt 2018 haar jaar.

Pale Waves
Het gothic achtige uiterlijk van de zangeres zet je bij deze band in eerste instantie op het verkeerde been. Onder de panda ogen van de zangeres komt een stem uit die prettige popsongs brengt met een lichte Cranberries knauw. Erg prettig. 2 februari staan ze in Paradiso.

LA Jungle
Een drummer en een gitarist. Meer heeft dit Belgische duo niet nodig om opzwepende nummers te maken. Soundscapes waar de distortion soms vol open gaat, maar die altijd gevoel voor ritme en melodie blijven houden.

Courtyards
Elk jaar heeft een fris Brits Indiebandje nodig.Voor 2018 lijkt  me dit een prima bandje.

Jacob Banks
Aan goede soul is nog nooit iemand dood gegaan. Jacob Banks heeft het in zich om in 2018 nog verder door te breken met zijn galmende bijna gospel achtige soul liedjes.

Konoba
Uit BelgiĆ« komt elk jaar  weer een verrassende band. Voor 2018 zet ik mijn geld op Konoba. Met een sound die ergens het midden houdt tussen Baltazar en Oscar& The Wolf moet het denk ik wel goed komen in het komende festivalseizoen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten